Peremajaan wajah, topeng muka

Keadaan kulit dipengaruhi oleh banyak faktor, termasuk persekitaran, tekanan, diet tidak sihat, kurang tidur kronik, dan banyak lagi. Tanda-tanda pertama penuaan kulit mula muncul pada usia 30 tahun. Semakin cepat anda mula menjaga kesihatan kulit anda, semakin lama kegembiraan anda akan keremajaan dan kecantikannya.

Kaedah peremajaan wajah tanpa pembedahan, iaitu, di panti kecantikan, termasuk: mesoterapi, fotorejuvenasi, peremajaan wajah laser, Elos - peremajaan, pemanasan, peremajaan ozon dan topeng khas. Hampir semua kaedah peremajaan wajah tanpa pembedahan bertujuan memulihkan serat kolagen. Kolagen adalah protein yang menjadi asas kepada semua lapisan kulit. Ini adalah asas yang menjaga kulit dalam nada, membolehkan anda mengekalkan keanjalan dan keremajaan wajah.

Mesoterapi adalah pengenalan persediaan khas (bahan bioaktif) ke dalam kulit wajah. Suntikan mikro ini membantu meremajakan kulit wajah. Kaedah peremajaan wajah ini sangat berguna ketika memulihkan kontur dan menghilangkan dagu berganda.

Peremajaan wajah

Peremajaan Fotografi. Kaedah peremajaan wajah moden ini berdasarkan penggunaan denyutan cahaya yang kuat. Kaedah ini terbukti benar-benar tidak trauma, tidak menyakitkan dan bebas daripada kesan sampingan. Ini adalah kaedah peremajaan wajah bukan pembedahan yang paling lembut, yang tidak memerlukan banyak masa. Walau bagaimanapun, sesi photorejuvenation dikontraindikasikan untuk orang dengan kulit gelap, wanita hamil, dengan penyakit darah, kulit dan penyakit onkologi.

Peremajaan wajah laser. Semasa prosedur, laser mempengaruhi lapisan luar kulit dan bahagian dalam. Di bawah tindakan laser, ia bertambah baik dengan ketaraperedaran darah dan metabolisme. Berkat ini, komposisi sel kulit diperbaharui, yang menyebabkan peningkatan keanjalan dan peningkatan warna kulit.

Peremajaan wajah Elos adalah salah satu kaedah paling moden dan revolusioner. Intinya terletak pada penggunaan kaedah peremajaan gabungan - denyutan cahaya dan arus frekuensi tinggi. Semasa prosedur, pesakit hanya merasakan sedikit sensasi kesemutan. Kerana penembusan impuls yang mendalam ke dalam lapisan kulit, pembaharuan lapisan kolagen dipicu dan, dengan itu, peremajaan wajah. Dengan bantuan teknologi peremajaan ELOS adalah mungkin untuk menghilangkan bintik-bintik usia, ketidaksempurnaan kulit, jerawat, dan juga menghilangkan kedutan.

Thermage. Menggunakan sinaran frekuensi radio yang menembusi ke lapisan dalamkulit, suhu tisu kulit meningkat. Ini membawa kepada pendidikan dan pembaharuanelastane dan kolagen dan, dengan itu, untuk menghadapi keremajaan.

Kaedah peremajaan kulit wajah dengan ozon. Ozon merangsang metabolisme sel dan peredaran mikropada kulit, membantu memperbaharui tisu subkutan, yang dapat memperbaiki kulit dengan ketaradan memberikan kesan yang menyegarkan. Ozon juga digunakan secara suntikankawasan masalah.

Salah satu kaedah peremajaan wajah yang paling mudah dan sekaligus berkesanadalah penggunaan topeng anti-penuaan khas. Sekiranya bersentuhan dengan kulitbahan aktif topeng melembapkan dan menyuburkannya. Topeng dibuat sebagaidari produk semula jadi, dan dengan kaedah kimia.

Kaedah peremajaan wajah dengan hirudoterapi. Lintah membantu meningkatkan metabolismeproses, yang menyebabkan kulit dilicinkan dan kulit bertambah baik. Jugamelicinkan kulit berlaku kerana normalisasi tahap hormon dalam badan, yang menyumbang kepada peremajaan wajah yang ketara.

Koktel asid hyaluronik berjaya digunakan untuk meremajakan wajah dan leher. Asid ini membantu mengekalkan kelembapan pada kulit. Mengembalikan kelembapan yang hilang, asid hyaluronik meningkatkan warna kulit, melicinkan kedutan dan lipatan, yang masukmeremajakan wajah dengan ketara.

Terdapat juga kaedah pembedahan untuk peremajaan wajah:

  1. Pengelupasan mendalam merangkumi pembuangan sel kulit mati, selepas itupertumbuhan semula sel kulit dijangka. Mengupas dapat menghilangkanjerawat, kedutan halus, ketidaksempurnaan kulit kecil. Walau bagaimanapun, kaedah ini dengan sendirinya cantiktrauma dan berbahaya.
  2. Pengelupasan kimia adalah kaedah peremajaan wajah dengan membuang lapisan ataskulit dengan bantuan pelbagai asid, yang disapukan pada lapisan nipis pada kulit selamaprosedur.
  3. Pembedahan plastik adalah operasi untuk menegangkan dan menghilangkan kulit yang berlebihan. Prosedurpembedahan plastik dilakukan di bawah anestesia am.
  4. Aplikasi biogel. Biostimulan diperkenalkan ke kulit wajah dan leher, yang mempengaruhi secara aktifsel yang membentuk kolagen dan elastin.
  5. Pengukuhan dengan benang emas. Ini adalah kaedah peremajaan wajah yang agak moden, di mana kulit diketatkan, warna bertambah baik, kedutan hilang.

REJUVENASI FACIAL DALAM KEADAAN RUMAH

Sekiranya anda ingin menjaga wajah anda awet muda selama mungkin, anda harus melakukannyamenolak beberapa prosedur. Contohnya, dari pemutihan kulit atau penyingkiranjeragat. Tabiat buruk juga tidak membantu memelihara belia. Merokok, kenaikan berat badan yang kerap - semua ini menjadikan kulit lebih kering, kering dan gebu. Berjemur juga harus dilakukan dengan berhati-hati.

Untuk peremajaan wajah, prosedur mengangkat perlu dilakukan. Di rumah, mereka jugamungkin, perkara utama adalah dengan kerap melakukannya, jika tidak, tidak akan ada hasilnya. Sebahagian daripadaprosedur pengetatan seperti urut, kompres, mencuci.

Peremajaan wajah di rumah dengan urutan aura. Tujuan urutan adalah untuk melambatkan ataumalah menghentikan penuaan berkat pengaktifan tenaga regenerasi aura dansebaran mereka yang betul. Duduk, berehat, dan tutup mata anda. Kembalikan fikiran anda dan bayangkan diri anda seperti anda ketika anda masih muda. Bayangkan diri anda dikelilingi oleh tenaga muda yang berseri. Gosokkan kedua telapak tangan andadan mulakan urutan menegak aura wajah. Tangan, tapak tangan ke muka, memimpin secara menegakdari bawah ke atas, sepanjang wajah pada jarak 1-3 cm. Setelah melewati dahi, bengkokkan gerakanlengan ke belakang dan kemudian ke sisi. Pada masa yang sama, katakan: Saya semua penuh dengan kolosaltenaga belia yang tidak habis-habisnya. Cuba elakkan sentuhan fizikal. Ulangi latihan 10 hingga 20 kali. Urut menegak aura muka boleh dilakukan didi rumah pada bila-bila masa yang sesuai untuk anda. Melicinkan aura menegakwajah telah lama digunakan untuk melambatkan penuaan.

Gimnastik wajah adalah kaedah peremajaan wajah semula jadi di rumahsyarat, menggantikan prosedur kosmetik yang mahal dan juga kosmetikoperasi. Dengan melakukan beberapa senaman sederhana setiap hari, anda dapat melicinkan kedutan, menjadikan kulit tegap dan kenyal serta wajah awet muda. Berikut adalah beberapa latihan mudah: Tarik bibir anda ke hadapan dengan tiub dan tarik nafas, kemudian keluar pipi anda dan tertutupmenghembus bibir. Tarik pipi ke telinga anda - berehat. Tarik pipi anda ke mata anda -berehat. Tarik rahang bawah ke hadapan - kembali ke kedudukan normal. Gerakkan rahang bawah anda dari kiri ke kanan dan sebaliknya. Buat antara bibir dan gigibelon, putar terlebih dahulu mengikut arah jam kemudian lawan lawan jamMasing-masinglatihan mesti dilakukan beberapa kali. Anda boleh memikirkan latihan sendiri. Perkara yang paling penting adalah melakukannya setiap hari dalam suasana hati yang baik.

Urut adalah salah satu ubat rumah yang paling kuat untuk keremajaan wajah. Dengan bantuannya, anda dapat meningkatkan proses metabolik pada tisu yang dipijat secara signifikan danuntuk mencapai peredaran darah yang meningkat - aliran darah segar dan beroksigen. Terdapat banyak jenis urut, secara peribadi saya melakukannya dengan mengetuk ringan dengan hujung jari sayamuka, tetapi saya melakukannya dengan condong ke hadapan. Dalam kedudukan ini, darah mengalir ke muka dankeberkesanan urutan meningkat dengan ketara.

Peremajaan wajah di rumah dengan sapuan ais. Beku dalam tin selamadecoctions ais herba: contohnya, calendula dan pasli (2 sudu besar bahan mentah setiap 400 mlair mendidih). Mulakan pagi dengan menggosok wajah anda dengan ketulan ais: pertama, calendula, kemudian pasli.

Peremajaan wajah di rumah dengan air cair. Masukkan garam ke air cairpengisaran sederhana pada kadar 5 gram seliter dan sedikit cuka. Gosokkan inilarutkan ke kulit wajah dengan urutan ringan. Air cair diserap dengan baik oleh badan danmembekalkan sel dengan kelembapan yang kurang. Selepas beberapa rawatan, kulitpada wajah akan menjadi elastik, lembut, lembut, memperoleh warna semula jadi yang cerah, kedutan akan dilicinkan.

Kompres kontras yang dibuat daripada ramuan herba berkesan untuk peremajaan wajah (contohnyachamomile, wormwood). Setelah merendam tuala dalam kuah panas, kisar dan sapukan(lembut) di wajah anda selama beberapa minit, kemudian sapukan tuala yang direndam sejukkuah (air). Dan 3 - 4 kali. Gunakan kompres sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

Peremajaan wajah semasa tidur. Segera sebelum tidur, bayangkan diri anda15 - 20 lebih muda. Untuk lebih mudah dibayangkan, lihat foto anda sebelum tidur. pada usia yang tepat. Dengan pandangan ini, anda perlu tertidur. Selama tiga bulan berterusankelas, anda akan kelihatan lebih muda 5 - 10 tahun. Di samping itu, organ dalamanjuga mula berfungsi pada usia yang lebih muda, iaitutidak berlakuhanya peremajaan wajah, tetapi juga peremajaan seluruh organisma.

Anda juga dapat melakukan peremajaan wajah "maklumat" di rumah. Untuk melakukan ini, anda harus membeli cermin bulat baru dengan diameter kira-kira lima belas-dua puluh sentimeter. Diperlukan pada cermin ini untuk mencurahkan sebilangan biji bercambahbijirin. Bersandar di atasnya, disarankan untuk duduk selama lima belas minit. Prosedur ini sangat berkesan, kerana tunas muda diarahkan ke wajahtenaga mereka, tepu kulit dengan tenaga ini, menjadikannya lebih lembut dan awet muda.

MASKS UNTUK PENYEMBUHAN WAJAH

Tidak ada produk penjagaan kulit yang lebih baik daripada topeng buatan sendiri. Perkara utama adalah melakukannya secara berkala, sepanjang hayat. Prinsip asasaplikasi:

  1. Topeng buatan sendiri untuk peremajaan wajah, perlu melakukan kursus 1 - 3 kaliseminggu selama dua hingga tiga bulan (topeng mestilah menyenangkan dan sesuai untuk kulit anda).
  2. Sebelum menggunakan topeng, anda mesti membersihkan wajah anda dengan teliti.
  3. Jangan sekali-kali menggunakan topeng di bibir dan kulit di sekitar mata anda.
  4. Setelah menggunakan topeng muka buatan sendiri, lebih baik berbaring di sofadan berehat. Sehingga anda menanggalkan topeng, cubalah untuk tidak bercakap, sehingga kulitnya menyalamuka tidak bergerak.
  5. Topeng yang disediakan sendiri dengan sayur-sayuran dan buah-buahan tidak boleh disimpanmesti digunakan sejurus selepas penyediaan.
  6. Selepas menggunakan topeng, jangan gunakan kosmetik selama 2 jam -khususnya, serbuk.
Topeng peremajaan wajah

Resipi untuk topeng untuk peremajaan wajah di rumah:

  1. Topeng madu untuk peremajaan wajah. Ia menegangkan kulit wajah dengan sempurna danmemberikan kesan peremajaan yang menakjubkan. Untuk kulit berminyak, topeng madu digunakanbentuk tulen. Untuk kulit kombinasi dan normal, sapukan topeng yang terdiri daripadadari madu, tepung dan putih telur (bahan dicampurkan 1: 1). Sapukan dengan lembuttopeng di wajah anda dalam lapisan kecil selama 15 minit. Selepas itu, angkat dengan telititopeng. Madu dikontraindikasikan untuk kulit kering.
  2. Topeng peremajaan wajah. Campurkan 1 sudu besar tanah dalam penggiling kopiteh hijau dengan 0. 5 sudu besar serbuk koko dan tuangkan panas mendidihair (80 ° C) sehingga gruel yang tebal dan agak kering terbentuk. Berikan yang dihasilkansejukkan jisim ke suhu yang menyenangkan untuk kulit wajah dan tambahkan madu ke topeng jikatopeng terlalu tebal, cairkan dengan air atau minyak sayuran. Jugaanda boleh menambahkan beberapa tetes minyak pati kegemaran anda pada topeng, lemonjus dan larutan minyak vitamin E. Campurkan semuanya sehingga ratakeadaan seragam dan sapukan topeng yang sudah siap pada kulit yang bersih dan sedikit lembap. Selepas 20 minit, bilas topeng dengan air sejuk dan sapukan pelembap ringan di wajah andakrim.
  3. Topeng untuk peremajaan wajah dengan kopi dan minyak pati sangat berkesan. Menembusimelalui kulit, kafein mendorong pemecahan lemak, dan memberi kulit sedikit kecoklatan, hanya kopi yang harus diambil secara semula jadi, bukan segera. Masukkan ke dalam kopibeberapa tetes minyak pokok teh disapu ke badan, diurut dan dibasuh.
  4. Topeng meremajakan tembikai. Memberi kesegaran, vitaminisasidan tindakan pelembap. Bubur tembikai digiling dengan bahagian madu yang sama (lebih baikbunga), minyak zaitun dan, jika boleh, dedak badam. Topeng dibasuh20 minit selepas permohonan.
  5. Topeng herba untuk keremajaan wajah. Untuk penyediaannya, kami mengambil daun pisang, kismis, strawberi, linden dan yarrow dalam jumlah yang sama. Kami mengisar segalanya dancampurkan. Kami mengambil 4 sudu campuran dan tuangkan sedikit air mendidihsebelum mendapat keletihan. Apabila gruel dari tanaman ubat ini menyejuk, kami menggunakannyapada muka dan leher. Kami mencuci topeng selepas 15 minit dengan air sejuk.
  6. Hancurkan setengah pisang dengan garpu, kemudian tambahkan satu sudu madu dandua sudu besar yogurt. Kacau rata dan sapukan ke muka. Tinggalkanselama 15 - 20 minit, bilas dengan air suam.
  7. Topeng epal untuk peremajaan wajah. Sebiji epal kecil perlu dikupaskupas, inti dan parut halus. Campurkan dengan kuning telur, satu sudu teh madu, satu sudu teh minyak sayuran, satu sudu tehepal sider cuka. Sapukan campuran tersebut pada kulit leher dan wajah selama 25 - 30 minit.
  8. Topeng peremajaan wajah. Hancurkan kuning telur dengan 1 sudu besarbunga matahari atau minyak zaitun yang tidak ditapis, tambah separuhsatu sudu teh jus lemon dan jumlah air yang sama. Sapukan topeng yang dihasilkan ke wajah andadalam dua lapisan dan simpan hingga kering. Angkat dengan kapas yang dicelupkan ke dalam air suam.
  9. Topeng untuk peremajaan wajah. Hancurkan kuning telur dengan 1 sudu besarmadu dan tambah 1 sudu minyak zaitun. Sapukan dalam dua hingga tiga lapisanmuka, selepas 15 - 20 minit, angkat topeng dengan kapas yang dicelupkan ke dalam air suam.
  10. Topeng Kefir untuk peremajaan wajah. Resipi No. 1. Topeng Kefir untuk kulit berminyak. Pukul putih telur, tambah 1 tehsatu sudu madu dan 3 sudu teh kefir, anda juga boleh mencampurkannya dengan dedak oat. Sapukan topeng pada kulit yang telah dibersihkan sebelumnya (tidak termasuk kawasansekitar mata), biarkan selama 15 - 20 minit. Resipi No. 2. Topeng Kefir untuk kulit kering dan normal. 2 sudu besar kefirkacau dengan 1 sudu teh minyak sayuran, masukkan separuh telur yang telah dipukulkuning telur. Sapukan lapisan nipis pada wajah dan leher, bilas selepas 20 minit dengan air suam atau susu.
  11. Topeng peremajaan wajah dengan tanah liat. Cairkan tanah liat Cambrian birujus oren hingga krim masam pekat dan sapukan lapisan nipis di wajah. Selepas 20minit, basuh terlebih dahulu dengan air suam, kemudian sejuk. Kulit memperoleh warna yang menyenangkankedutan dilancarkan, jerawat dan jerawat hilang.
  12. Topeng terbukti dengan baik yang diperbuat daripada kuning telur dan 1 sudu teh biji ramiminyak. Setelah menggosoknya dengan teliti, sapukan jisim homogen yang dihasilkan pada wajah dan leher. Bilas selepas 15 minit. Untuk kesan yang lebih besar, anda boleh membilas wajah anda dengan merebus chamomile.
  13. Topeng peremajaan wajah berasaskan tomato. 1 biji tomato, 1 kuning telur, 1 sudu kanji mesti digiling dengan baik sehingga jisim homogen terbentuk. Kemudian sapukan ke wajah anda. Selepas 20 minit, basuh dengan air suam dan kemudian sejuk.
  14. Topeng untuk peremajaan wajah dengan madu dan aprikot. Dianggap sebagai topeng terbaikmampu membersihkan pori-pori wajah. Masukkan 1 sudu teh ke pulpa satu biji aprikotsayang. Kacau rata dan sapukan ke muka. Tempoh prosedur adalah 10 minit. Bilas terlebih dahulu dengan susu sejuk dan kemudian dengan air.
  15. Topeng muka oatmeal. Nombor resipi 1. Tuangkan satu sudu besar tepung oat dengan air panas (2-3 sudu besar). Hancurkan tepung oat untuk gruel pekat. Apabila gruel telah sejuk, sapukanpada wajah yang dibersihkan (elakkan kawasan mata). Bilas selepas 15 - 20 minitair suam. Nombor resipi 2. Topeng oatmeal untuk kulit kering. Dua sudu besar oatmeal tanahcampurkan serpihan dengan tiga atau empat sudu krim masam atau susu. Selepasserpihan akan membengkak, tambah beberapa tetes jus lemon dan sapukan jisim di wajahdan leher. Biarkan selama 15 - 20 minit, kemudian bilas topeng. Nombor resipi 3. Topeng ini sesuai untuk semua jenis kulit. Ambil 1 sudu besaroatmeal, jus oren segar, madu. Kami mencampurkan semuanya dengan sama rataperkadaran. Lebih baik membersihkan topeng dengan merebus chamomile. Topeng ini tidak akan berfungsi jika andakulit terdedah kepada alahan.
  16. Pukul protein ayam hingga pekat. Masukkan 2 sudu teh tepung di sanadan 1 sudu teh madu. Menguli semuanya dengan baik dan sapukan pada kulit bersih selama 20minit. Bilas topeng seperti itu dengan air suam.
  17. Rebus (lebih baik kukus) beberapa kentang muda, uli sehingga sebatidalam kentang tumbuk dan campurkan dengan 0. 5 cawan krim masam. Sapukan pada wajah dengan suam, sekata. Biarkan selama 20 - 25 minit dan bilas dengan air suam.
  18. Tepung rai dan topeng kuning telur untuk peremajaan wajah. Ambil 1 sudu besartepung rai dan digosok dengan 1 kuning telur dan 1 sudu susu, topeng semestinyadapatkan ketumpatan yang sama dengan krim masam. Semua bercampur dengan baik dan diaplikasikanpada wajah selama 15 minit. Anda boleh mencuci dengan air dan teh yang lemah.
  19. Topeng Quince untuk peremajaan wajah. Quince adalah anti-penuaan yang sangat baikbermaksud. Untuk menyediakan topeng, parut masakquince dan sapukan pada kulit yang bersih. Selepas 15 - 20 minit, bilas dengan air suam dan sapukankrim pelembap.
  20. Topeng peremajaan wajah. Satu sudu teh lilin lebah dan dua sudu besarsudu besar marjerin berkrim dicairkan dengan stim, kacau. Tambah ruang makansatu sudu minyak zaitun, satu sudu teh larutan minyak vitamin A dan satu sudu besarsesudu ramuan segar diserahkan dalam penggiling daging (di bahagian yang sama daun jelatang, abu gunung, hop, pasli, kismis, melati dan kelopak mawar) dan berhati-haticampurkan. Campuran tersebut disapu pada kulit wajah setiap hari selama 15 - 20 minit, selepas itusisa krim direndam dengan serbet. Terdapat 10 prosedur secara keseluruhan.

Topeng peremajaan rumah sangat bermanfaat untuk kulit. Merekatepu dengan vitamin, melembutkan dan memperbaiki kulit. Kulit menjadi lebih segardan kelihatan lebih baik. Pada musim panas, disarankan untuk membuat topeng berkhasiat berdasarkansayur-sayuran dan buah-buahan.